Author Topic: My First 230SL 1966 - Mijn 1e 230sl 1966  (Read 5372 times)

r.delpeut

  • Guest
My First 230SL 1966 - Mijn 1e 230sl 1966
« on: July 31, 2012, 13:58:08 »
na veel gelezen te hebben over de Pagode/Pagoda en verschillen in uitvoering uiteindelijk de ware gevonden om een totale restauratie te beginnen
« Last Edit: August 01, 2012, 09:28:04 by 280SL71 »

r.delpeut

  • Guest
Mijn 1e 230sl 1966
« Reply #1 on: July 31, 2012, 14:12:32 »
Na veel gelezen te hebben over de Pagode/Pagoda en diverse bezichtigingen verder restauratie project gevonden sinds 3 weken staat de 230 sl binnen.
Nu dan maar aan de slag om hem aan de gang te krijgen, de sl staat sinds 1986 stil, motor gaat rond maar deze slaat niet aan, benzinetank verwijderd en rechtstreeks een verbinding gemaakt met een jerrycan verse benzine, zeefjes en filters gereinigd hebben vonk op bougie maar nog geen rook uit de uitlaat.
Wie heeft er idee of tips  ::)

Alvast bedankt

Jordan

  • Full Member
  • Platinum
  • ******
  • Canada, ON, Jordan
  • Posts: 1435
Re: Mijn 1e 230sl 1966
« Reply #2 on: July 31, 2012, 15:41:25 »
Veel succes.  Foto's?
Marcus
66 230SL  Euro 4 speed

mdsalemi

  • Pagoda SL Board
  • Platinum
  • ******
  • USA, NC, Davidson
  • Posts: 7045
Re: Mijn 1e 230sl 1966
« Reply #3 on: July 31, 2012, 19:48:24 »
OK, we can speak Dutch...or can we?
Michael Salemi
Davidson, North Carolina (Charlotte Area) USA
1969 280SL (USA-Spec)
Signal Red 568G w/Black Leather (Restored)
2023 Ford Maverick Lariat Hybrid "Area 51"
2023 Ford Escape Hybrid
2024 Ford Mustang Mach Ex PEV

gerster

  • Guest
Re: Mijn 1e 230sl 1966
« Reply #4 on: August 01, 2012, 06:54:30 »
Na veel gelezen te hebben over de Pagode/Pagoda en diverse bezichtigingen verder restauratie project gevonden sinds 3 weken staat de 230 sl binnen.
Nu dan maar aan de slag om hem aan de gang te krijgen, de sl staat sinds 1986 stil, motor gaat rond maar deze slaat niet aan, benzinetank verwijderd en rechtstreeks een verbinding gemaakt met een jerrycan verse benzine, zeefjes en filters gereinigd hebben vonk op bougie maar nog geen rook uit de uitlaat.
Wie heeft er idee of tips  ::)

Alvast bedankt


Sorry, heb geen idee, ik ben ook niet zo technisch, misschien krijg je hier meer reactie als je je vraag in het Engels stelt.  Succes verder met je restauratie.
En we zijn hier dol op foto's van projecten dus ga je gang.

Groeten: Ger.

Richard Madison

  • Associate Member
  • Platinum
  • ******
  • USA, NY, New York
  • Posts: 1181
Re: Mijn 1e 230sl 1966
« Reply #5 on: August 01, 2012, 09:26:59 »
Here's rough translation from an on-line auto translator:

delpeut:

After having read a lot about the pagoda/Pagoda...eventually found a 230 sl for a restoration project.

Now then to the battle...the sl has stood quiet since 1986...engine turns over but does not start...petrol tank removed and a direct connection made to fresh gas with a gasoline can...strainers and filters have been cleaned...have spark on plugs but no smoke from the exhaust.

Jordan: Good Luck. Photos?

Gerster: Sorry, have no idea, I'm not very technical, you might get more response if you ask in English for suggestions. Good luck with your restoration.  We are fond of pictures of projects.

_________________
Richard M, NYC

1969 280 SL, Tunis Beige, Euro Model (Italy).

gerster

  • Guest
Re: My First 230SL 1966 - Mijn 1e 230sl 1966
« Reply #6 on: August 01, 2012, 19:06:47 »
Good translation Jordan. I'll hope he get response now.

Paul & Dolly

  • Full Member
  • Gold
  • *****
  • United Kingdom, Wales, CARDIFF
  • Posts: 699
  • i Car
Re: My First 230SL 1966 - Mijn 1e 230sl 1966
« Reply #7 on: August 01, 2012, 21:37:01 »

Welkom

Wanneer u toetreedt als volledig lid , dan kunt u ' Engine Starting Aid
Tour' lezen en daar zult u veel aan hebben.

Veel succes!

Paul & Dolly
Cardiff & Gouda
Paul (located in Cardiff - Wales - UK)
1967 Early 250 SL (Auto) White
Mitsubishi i Car
Toyota RAV 4  Hybrid AWD
1936 Alvis Firebird (Gone............)

Cees Klumper

  • Full Member
  • Platinum
  • ******
  • USA, CA, Fallbrook
  • Posts: 5712
    • http://SL113.org
Re: My First 230SL 1966 - Mijn 1e 230sl 1966
« Reply #8 on: August 01, 2012, 21:46:06 »
Practically all Dutch people speak English, and fairly well.

Check to see if fuel is making it to the injectors. Also check the ignition timing. Keep us posted.
Cees Klumper
1969 Mercedes 280 SL automatic
1968 Ford Mustang 302 V8
1961 Alfa Romeo Giulietta Sprint Coupe 1600
1962 FIAT 1500S OSCA convertible
1972 Lancia Fulvia Coupe 1.3
1983 Porsche 944 2.5
1990 Ford Bronco II

r.delpeut

  • Guest
Re: My First 230SL 1966 - Mijn 1e 230sl 1966
« Reply #9 on: August 02, 2012, 09:57:49 »
Hi Pagode owners,

i am surprised for the fast response so here my answer in english and the first picture more follow soon